Mastercard komt met eigen melodie
Als je nu ergens afrekent met je creditcard of betaalpas, hoor je daar meestal geen geluid bij. Dat gaat in de toekomst veranderen.
Met alle technologische vernieuwingen die elkaar in rap tempo opvolgen, is het logisch dat je ook bij elke betaling een toon of deuntje te horen krijgt.
Dit verschilt dan per betaalmiddel of betaalmerk. Merken zijn zo niet alleen herkenbaar aan een logo, maar ook aan een geluid.
Dat wordt belangrijk zodra voiceshopping doorbreekt. Dit gaat gebeuren in 2022, zo denken ze bij de creditcardmaatschappij.
Mastercard heeft al een tune klaar. Het zal nog even duren voordat je deze melodie gaat horen in de winkel of bij een bestelling in een webshop.
Promotie op awardshows
Maar de maatschappij heeft het deuntje alvast onthuld in commercials rond de uitreiking van de Grammy Awards, afgelopen weekend in de VS.
Ook is er één winkel waar de tune al op proef wordt afgespeeld bij een transactie. Dat is in de lifestyleshop Fred Segal aan Sunset Boulevard in LA.
Promotie in Europa vindt plaats tijdens de uitreiking van de Brit Awards op 20 februari in Londen en vervolgens op het Mobile World Congress, een grote technologiebeurs in Barcelona.
De melodie werd gecomponeerd door Mike Shinoda van de Amerikaanse rockgroep Linkin Park. Wil je de tune beluisteren, klik dan hier en speel de video af.
(door Ton Hermans, Creditcardvergelijking, 12 februari 2019)
Lees ook:
Mastercard-pasjes krijgen inkepingen voor wie slecht ziet